قالب ساز قالب ساز

قالب سازی فن آورپلاستیک

خدمات قالب سازي فلزي

خدمات قالب سازي فلزي انواع مختلفي دارد كه يكي از پر كاربردترين آن ها قالب بتن فلزي است. قالب سازي لارج پنل يكي از انواع قالب سازي هاي فلزي محسوب مي شود. اين نوع قالب هاي صنعتي را مي توان بدون درز ساخت. به همين دليل اين قالب ها از دفرمه شدگي ساختمان جلوگيري مي كنند. و در استحكام يك ساختمان مي توانند تأثير بسزايي داشته باشند. اين نوع قالب سازي ها  ويژگي هاي مثبت زيادي دارد كه ...

 مزيت استفاده از قالب سازي فلزي و قالب سازي فلزي بتن
قالب سازي فلزي و قالب سازي فلز بتن در ساختمان سازي استفاده مي شوند. اين نوع قالب ها از مقاومت بسيار بالايي در برابر فشار برخوردار هستند و  محصول نهايي حاصل از آن ها فاقد درز بوده و در برابر ترك خوردگي مقاوم بالايي از خود نشان مي دهد. اساس استفاده از قالب فلز بتن بدين گونه است كه بتن ها يك سازه موقت به حساب مي آيند و بعد از استفاده از سازه ها جدا مي شوند و قالبسازي فلزي بتن در صورت ريزش و فشار بالا از شكل بد و دفرمه شدگي ساختمان جلوگيري مي كنند. از طرفي ديگر اين قالب سازي فلزي بتن باعث ايجاد صافي، يكنواختي و نظم در كليه سطوح مي شود. از همه مهم‌تر سرعت اجراي ساختمان يا ساختمان سازي را به ميزان زيادي بالا مي برند.

قالب سازي فلزي و  ساخت قالب بندي لارج پنل
قالب بندي لارج پنل يكي ديگر از روش هاي قالبسازي فلزي است كه در ساختمان سازي از آن استفاده مي شود. قالب سازي فلزي و  ساخت قالب بندي لارج پنل رايج ترين و مطلوب ترين روش هاي ساخت سازه محسوب مي شود. در اين روش از ساخت قالب از قالب هاي با ابعاد بزرگ براي بتن ريزي و قالب بندي استفاده مي كنند. از ديگر كاربردهاي قالب سازي فلزي و  ساخت قالب بندي لارج پنل مي توان به استفاده از آن ها در  ديوارهاي اكسپوز، بدون درز، ديوار هاي داخلي، ديوار هاي خارجي و غيره اشاره نمود.

به طور كلي در قالب سازي فلزي و  ساخت قالب بندي لارج پنل درزها بسيار كم هستند به همين دليل قبل از بتن ريزي بايد درب ها و پنجره ها را نصب كرد. اگر واضح تر بخواهيم بررسي كنيم كه از قالب بندي لارج پنل چه زماني بايد استفاده كرد،  مي توانيم مراحل زير را پيشنهاد دهيم:

در ساختمان سازي ابتدا بهتر است فوندانسيون و آرماتوربندي انجام شود. و سپس قالب ها مورد نظر طبق نقشه طراحان در جاي خود قرار گرفته بتن ريزي شده و سپس جدا شوند. پس از آماده سازي كف، سقف مجموعه به كمك روش هاي سكوي بتن ريزي،  براكت تنظيم كننده قالب، شوتينگ و غيره زده شده و سپس تيم آرماتوربند كار خود را تكميل مي كند. و در آخر قالب ها فلزي به وسيله جرثقيل يا تاور به طبقه دوم ساختمان مورد نظر انتقال مي يابد تا فرايند تكرار شود.

آموزش قالب سازي فلزي و ساخت قالب فلزي
براي قالب سازي فلزي و ساخت قالب هاي فلزي دستگاه هاي مخصوص و به روز نياز است به همين دليل آموزش قالب سازي فلزي و ساخت قالب فلزي كار ساده اي نيست. با همين ويژگي ها هم آموزشگاه و كارگاه هاي زيادي آموزش قالبسازي فلزي و ساخت قالب فلزي را انجام مي دهند. افراد بعد از گذراندن آموزش قالب سازي فلزي و ساخت قالب فلزي قادر به انجام برش، خم، كشش، فرم، پروگراسيو و غيره هستند.

هر دوره قالب سازي حتماً شامل كار با نرم ‌افزارهاي قالب سازي نظير Solid Work مي شود كه آموزش قالب سازي فلزي نيز از اين قاعده مستثني نيست. در آموزش هاي قالب سازي فلزي و ساخت قالب هاي فلزي علاوه بر كار با نرم افزار و طراحي و ساخت قالب، در رابطه با مواد مصرفي، كيفيت آنها، درجه سختي و ... نيز بايد صحبت مي شود. آنچه كه يك قالب ساز پس از گذران دوره آموزش قالب سازي فلزي و ساخت قالب فلزي بايد بلد باشد ساخت قالب هاي فلزي با مقاومت و استحكام بالا است.

 

صحبت در رابطه با خدمات قالبسازي فلزي در شركت قالب سازي فن آورپلاستيك تنها جنبه آموزشي دارد. زيرا اين شركت در زمينه قالبسازي پلاستيك و قالب سازي صنعتي داراي تجربه 20 ساله است. براي كسب اطلاعات در رابطه با خدمات قالب سازي مي تواند با واحد بازرگاني 09121832488 تماس حاصل فرماييد.

قالب سازي قطعات صنعتي پيچيده - توليد قالب

طراحي و ساخت قالب‌هاي تزريق پلاستيك - ساخت قالب دايكاست


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/6/29 ساعت: ۱۷ توسط:fpmoulding :

قالب سازي پلاستيك و انواع روش هاي قالب سازي پلاستيك

قالب سازي پلاستيك به روش تزريق پلاستيك و فشرده سازي
در دنياي صنعتي امروز تمامي مشاغل نياز به قطعات پلاستيكي دارند و از آنجايي كه توليد قطعه به كمك قالب سازي پلاستيك بسيار مقرون و به صرفه است، در توليد انبوه قطعات، صنعت قالب سازي پلاستيك بسيار مورد توجه قرار گرفته است.
مسلماً ساخت اين قطعات انبوه پلاستيكي به يك شكل انجام نمي شود و صنعت قالب سازي پلاستيك نيز مانند ديگر صنايع داراي روش هاي توليد زيادي است. در اين مقاله در رابطه با قالب سازي پلاستيك و انواع روش هاي قالب سازي پلاستيك مي خواهيم صحبت كنيم. شركت قالب سازي فن آورپلاستيك طراح و سازنده قالب هاي صنعتي و خانگي است و در زمينه ساخت قطعات پلاستيكي و قالب سازي پلاستيكي داراي نمونه كارهاي بيشماري است.
روش هاي قالب سازي متداول در ايران:

• قالب سازي پلاستيك به روش ضربه‌اي
• قالب سازي پلاستيك به كمك گاز
• قالب سازي پلاستيك به روش فشرده
• قالب سازي پلاستيك به روش اكستروژن
• قالب سازي پلاستيك چرخشي
• قالب سازي پلاستيك به روش تزريق پلاستيك
صنعت قالب سازي مدرن ثابت كرده است انواع روش هاي قالب سازي پلاستيك به توليد قطعات با كيفيت كمك كرده است و بسته به شرايط و نوع قطعه بايد روش قالب سازي پلاستيك براي توليد قطعه را انتخاب كرد. در ادامه مقاله به بررسي دو روش كاربردي قالب سازي پلاستيك، تزريق پلاستيك و فشرده سازي، معايب و مزاياي آن ها و مقايسه اين دو با يكديگر مي پردازيم.

قالب سازي پلاستيك به روش تزريق پلاستيك
در صنعت قالب سازي به روش قالب تزريق پلاستيك براي توليد قطعه ابتدا از قطعه مورد نظر يك طرح اوليه تهيه مي كنند. به بيان ساده تر ساخت قالب تزريق پلاستيك با طراحي قالب تزريق پلاستيك آغاز مي شود. بعد از مرحله طراحي شروع به ساخت قالب مي كنند. مرحله ساخت قالب مرحله حساسي است زيرا كيفيت نهايي قطعه بسيار به اين مرحله وابسته است. قالب تزريق پلاستيك از دو قسمت ثابت و متحرك تشكيل شده اند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با مراحل قالب تزريق پلاستيك و انواع دستگاه هاي تزريق پلاستيك به مقاله زير مراجعه فرماييد.

طراحي و ساخت قالب تزريق پلاستيك


در نهايت در مرحله تزريق پلاستيك ماده اوليه پلاستيك (كه معمولاً به صورت گرانول هستند) به حالت ذوب درآمده و سپس به داخل قالب تزريق مي شود. گرانول‌هاي پلاستيكي در داخل دستگاه تزريق پلاستيك پس از حرارت ديدن به حالت مذاب يا رزين در مي آيند. تزريق داخل قالب به وسيله نازل هاي دستگاه تزريق پلاستيك انجام مي شود.

مواد مذاب داخل مارپيچ يا پيستون هاي دستگاه تزريق پلاستيك حركت كرده و شكل قالب را به خود مي گيرند در اين زمان يك مكث كوتاه در دستگاه اتفاق مي افتد و پس از اينكه پلاستيك مذاب سر تا سر قالب را پر كرد عمل خنك كردن رخ مي دهد. در صورتي كه ماد ه پلاستيكي خنك نشده باشد احتمال اينكه قطعه تغيير شكل دهد زياد است. پس از آن قالب از قطعه جدا شده و قطعه اي با كيفيت به روش قالب سازي تزريق پلاستيك حاصل مي شود.

قالب سازي به روش فشرده سازي (CIM) :
در روش قالب سازي پلاستيك به روش فشرده سازي، ماده اوليه پلاستيك مذاب و گرم است با اين تفاوت كه خود قالب نيز گرم است. اين روش از قالب سازي براي محصولاتي مناسب است كه ديواره نسبتاً ضخيم دارند و در تيراژ پايين تر قرار است كه توليد شوند.

 

در قالب سازي پلاستيك به روش فشرده سازي چون هم ماده اوليه و هم قالب گرم است قطعه خروجي داراي مقاومت بالايي مي شود. قطعات حاصل از اين روش جايگزين خوبي براي قطعات فلزي شكستني هستند. اين قطعات نسبت به فلز هم مقاومت بالايي دارند و هم هزينه كمتر دارند. اين ويژگي از مزايت بالاي توليد قطعه به روش فشرده سازي حكايت دارد.

اگر به گذشته نگاه كنيم قالب سازي در دوران قديم مشابه اصول اوليه قالب سازي به روش فشرده سازي است. بيشتر مواد گرما سخت در توليد قطعه پلاستيك به روش قالب سازي فشرده استفاده مي شوند و ترموپلاست ها بيشتر براي قالب سازي به روش تزريق پلاستيك كاربرد دارند.

تفاوت قالب تزريق پلاستيك با قالب فشرده سازي
قالب سازي به روش فشرده سازي و قالب تزريق پلاستيك از برخي جهات بسيار مشابه يكديگر هستند، اما با تفاوت هايي غير قابل چشم پوشي. در قالب سازي به روش تزريق پلاستيك توضيح داديم كه قالب ها از دو بخش جدا شونده تشكيل مي شوند و ماده پلاستيكي به داخل حفره قالب تزريق مي شود اين در حالي است كه در قالب سازي فشرده قالب در اطراف ماده پلاستيكي گرم بسته مي شود.
قالب سازي پلاستيك به روش هاي مختلفي انجام مي شود اما زماني كه قطعه توليدي پيچيدگي بالايي داشته باشد و طرح آن داراي جزئيات بيشتر باشد قالب سازي به روش تزريق پلاستيك مناسب تر است و زماني كه طرح اوليه قطعه ساده باشد قالب سازي به روش فشرده سازي مناسب تر است.
اصولاً قالب سازي به روش تزريق پلاستيك زمان توليد كوتاه تري دارد و زماني كه قرار است از توليد انبوه يك قطعه صحبت كنيم قالب سازي پلاستيك به روش تزريق پلاستيك بسيار مقرون به صرفه تر از قالب سازي به روش فشرده سازي است.
طبق يك قاعده كلي هزينه ابزار و وسايل مصرفي در قالب سازي به روش فشرده پايين است و مواد كمي در اين روش به هدر مي روند پس زماني كه قالب ساز دارد با يك ماده اوليه گران و بسيار ارزشمند كار مي كند قالب سازي به روش فشرده سازي مقرون به صرفه تر مي شود.
قالب سازي به روش قالب تزريق پلاستيك بهتر است يا قالب سازي به روش فشرده سازي؟
به طور كلي نمي شود گفت كه قالب سازي به روش قالب تزريق پلاستيك بهتر است يا قالب سازي به روش فشرده سازي. آنچه كه مي توان گفت اين است كه بسته به شرايط هر يك از اين روش ها مناسب هستند. زماني كه سفارش محصول و قطعه كم است، ماده اوليه گران است و طرح اوليه قطعه ساده است بهترين گزينه قالب سازي به روش فشرده سازي است و زماني كه سفارش قطعه بالاست و طرح اوليه پيچيدگي بالايي دارد قالب تزريق پلاستيك بهترين گزينه است.
در مقالات بعدي در رابطه با ديگر روش هاي قالب سازي پلاستيك و كاربردهاي آن ها بحث مي كنيم. شركت قالب سازي فن آور پلاستيك از سال 1379 در زمينه طراحي و ساخت قالب تزريق پلاستيك داراي نمونه كارهاي موفق زيادي است. اين شركت داراي واحد تزريق پلاستيك بسيار مجهز همراه با تجهيزات پيشرفته اين مجموعه شامل ماشين تزريق PLC، گازگيري براي مواد مهندسي، ميكسر رنگ با مواد و چيلر برودتي و … مي باشد.

 

برراي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با طراحي و ساخت قالب تزريق پلاستيك در شركت فن آور پلاستيك با واحد بازرگاني تماس بگيريد.

قالب سازي پلاستيك و انواع روش هاي قالب سازي پلاستيك قالب سازي پلاستيك به روش تزريق پلاستيك و فشرده سازيقالب سازي چيستطراحي و ساخت قالب‌هاي تزريق پلاستيك – قالب سازي پلاستيك و انواع روش هاي قالب سازي پلاستيك

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/22 ساعت: ۱۶ توسط:fpmoulding :

قالب سازي چيست؟

تاريخچه قالب سازي:
به طور كلي قالب ابزار شكل هر نوع محصولي است به صورتي كه محصول شكل دلخواه كارفرما را به خود مي گيرد. به همين منظور قالب سازي اولين قدم از توليد محصول مي باشد. حدود پنج هزار سال قبل انواع قالب سازي اوليه مشاهده شده است. در گذسته از چوب گچ سنگ و ماسه براي قالب سازي استفاد مي شد. قالب سازي از قديم تا كنون بنا بر يك تعريف معرفي شده است: قالب سازي يك فرآيند توليدي براي توليد قطعات با تزريق مواد به يك قالب است. قالب سازي مدرن را مي توان با يك سري از مواد، از جمله فلزات، شيشه ، الاستومرها، پليمرهاي گرمانرم و گرماسخت و … ، انجام داد. شركت قالب سازي فن آور پلاستيك توليد كننده طراح و سازنده قالب هاي صنعتي و خانگي در بالاترين كيفيت با به كار گيري جديدترين متد جهاني است و اماده است تا هر ايده را به حصول تبديل نمايد.

انواع روش هاي قالب سازي
براي ساخت قالب از روش هاي مختلفي استفاده مي شود كه كه با توجه به قطعه نهايي و ويژگي‌هايي كه از آن قطعه مورد انتظار است نوع قالب نيز تفاوت مي‌كند. به طور كلي قالب‌ها را مي‌توان به چهار دسته تقسيم كرد:

1- قالب‌هاي ريخته‌گري
2- قالب‌هاي تزريق پلاستيك
3- قالب‌هاي آهنگري
4- قالب‌هاي پرس

براي توليد تمام قطعاتي كه به روش ريخته گري ساخته مي‌شوند نياز به تهيه قالب مي‌باشد. حال جنس و ويژگي‌هاي قطعه است كه روش ريخته گري را تعيين مي‌كند و بر اين اساس نوع قالب تعيين مي‌شود.قالب‌هاي ريخته گري به سه دسته

1- قالب‌هاي دايكاست (High pressure)
2- قالب‌هاي ريژه (low pressure)
3- قالب‌هاي ماسه‌اي (sand)
تقسيم مي‌شوند كه هر يك كاربرد خاص خود را دارند.
نام و شيوه كار قالب‌ها بسته به نوع مواد مصرفي و نوع شكل دهي انها تغيير مي‌كند. قالب‌ها بر اساس مواد محصول: قالب‌هاي پلاستيك – فلزي – سيماني – گلي – گچي – ازبست – شيشه – كاغذ – پليمر – سراميك – چوب – پارچه – فوم – سنگ – مواد خوراكي … . قالب‌ها بر اساس شكل دهي وشيوه كار روي محصول: قالب‌هاي پرسي – تزريقي – فشاري – درون گرمايي درون سرمايي – برشي – فرم دهي – خم كاري – اكسترود – لرزشي – فشار هيدروليك – فشار باد – فشار اب – سايشي و… . قالب‌ها بر اساس جنس قالب: قالب‌هاي فلزي – چوبي – پليمري – ازبستي -سيماني – گچي -گلي – پارچه – سنگ و لاستيكي و … .

معرفي قالب سازي فن آورپلاستيك
گروه فن آور پلاستيك (تكنيك پلاستيك) در سال ۱۳۷۹ در راستاي ساخت قالب هاي صنعتي تاسيس گرديد، و پس از ۵ سال با افزودن واحد طراحي و مدل سازي به مجموعه، به فعاليت خود ادامه داد. اين مجموعه در حال حاضر با تكيه بر دانش و تجربه نزديك بر دو دهه حضور خود در زمينه طراحي و قالبسازي صنعتي و با به كار گيري متد هاي روز جهاني توانسته جايگاه خوبي در عرصه صنعت كشور كسب نمايد. شركت قالب سازي فن آور پلاستيك آماده خدمات رساني طراحي و قالب سازي در تمامي شهر هاي زير است:
 
1- قالب سازي در تهران
2- قالب سازي در تبريز
3- قالب سازي در اصفهان
4- قالب سازي در كرج
5- قالب سازي در زنجان
6- قالب سازي در مشهد
7- قالب سازي در شيراز
جهت مشاوره و راهنمايي در باره هريك از طرح ها و سفارش قالب از طريق خطوط ارتباطي ما با واحد فروش تماس حاصل فرماييد.

قالب سازي چيست – قالب سازي چيست – قالب‌هاي تزريق پلاستيك – طراحي و قالبسازي صنعتي –  قالب‌سازي پلاستيك –
 
قالب سازي


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/3 ساعت: ۱۴ توسط:fpmoulding :